1. ANVENDELSE
1.1 Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for privatkunder ("Betingelserne") gælder for alle aftaler om Kabelsmeden ApS og DJ Huset ApS's ("Virksomheden") salg og levering af produkter, reservedele og serviceydelser til private kunder.
1.2 www.djhuset.dk ejes og drives af DJ Huset ApS, CVR-nr. 34 09 19 35, Virkeholm 3B, 2730 Herlev, telefon 71998199 e-mail kontakt@djhuset.dk.
2. AFTALEGRUNDLAG/KØB
2.1 Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser, og andre indgåede aftaler det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af produkter, reservedele og tilknyttede ydelser til kunden ("Aftalegrundlaget"). Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Virksomheden udgør ikke en del af aftalegrundlaget.
2.2 Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
2.3 Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse fra os, og når denne ordrebekræftelse er modtaget er der indgået en bindende købsaftale.
3. PRODUKTER, RESERVEDELE OG YDELSER
3.1 Produkter og reservedele som Virksomheden sælger og leverer til kunden, er henholdsvis nye og brugte, men overholder alle dansk lovgivning ved leveringen – med mindre Virksomheden har gjort særskilt opmærksom på andet. En beskrivelse af produkternes vigtigste egenskaber findes på hjemmesiden – under beskrivelse af de enkelte produkter.
3.2 Serviceydelser som Virksomheden sælger og leverer til kunden udføres håndværksmæssigt korrekt og overholder dansk lovgivning ved levering.
3.3 Produkter, reservedele og tilknyttede ydelser, som virksomheden sælger og leverer til kunden, er beregnet til almindelig brug i hjemmet, på kontoret og til afholdelse af koncerter og lignende events afhængig af den enkelte produktspecifikation. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden i ingen tilfælde ansvarlig for tab eller skade, der kan henføres til brug til andet formål eller til brug uden for Danmark. Kunden skal skadesløsholde Virksomheden i det omfang, at Virksomheden måtte ifalde ansvar for sådant tab eller skade.
4. PRIS OG BETALING
4.1 Prisen for produkter, reservedele og serviceydelser følger Virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, med mindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.
4.2 Du vælger de varer du vil købe, og lægger dem i "kurv". Du kan helt frem "gennemfør køb" rette indholdet af kurven. Ekstra betalinger i form af eksempelvis gebyrer og fragt bliver udregnet umiddelbart inden du gennemfører købet, så du inden da kender den samlede pris.
4.3 Du kan vælge at betale på følgende måde:
- Dankort
- eDankort
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard/Eurocard
- Jcb
- Diners Club
- American Express
- Mobilepay
- ViaBill
5. FORSINKET BETALING
5.1 Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter, reservedele eller tilknyttede ydelser rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har Virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.
5.2 Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for produkter, reservedele eller serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Virksomheden, har Virksomheden ud over rente efter pkt. 5.1 ret til at
a) Ophæve salget af de produkter, reservedele og/eller tilknyttede ydelser, som forsinkelsen vedrører
b) Ophæve salget af produkter, reservedele og/eller tilknyttede serviceydelser som endnu ikke er leveret til kunden eller kræve forudbetaling herfor
c) Gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende
6. TILBUD, ORDRER OG ORDREBEKRÆFTELSER
6.1 Virksomhedens tilbud er gældende i 10 dage fra den dato tilbud er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden meddeler kunden andet.
6.2 Kunden skal sende ordrer på produkter, reservedele eller serviceydelser skriftligt. (Herunder er e-mails accepteret.)
6.3 Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på produkter, reservedele eller serviceydelser til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelsen af ordn. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Virksomheden.
7. LEVERING
7.1 Virksomheden leverer alle solgte produkter og reservedele på kundens adresse, med mindre andet er skriftligt aftalt.
7.2 Virksomheden leverer alle solgte produkter, reservedele og tilknyttede ydelser til den tid, der fremgår af Virksomhedens ordrebekræftelse. Virksomheden har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet.
7.3 Kunden skal undersøge alle produkter, reservedele og serviceydelser ved leveringen. I forhold til reklamation over mangler henvises til betingelsernes § 11.
8. FORSINKET LEVERING
8.1 Hvis Virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen af produkter, reservedele eller serviceknyttede ydelser, informerer Virksomheden kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen, og ny forventet leveringstid.
8.2 Hvis Virksomheden undlader at levere produkter, reservedele eller serviceydelser senest 10 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, og levering ikke sker inden en rimelig frist på mindst 5 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
9. FORTRYDELSESRET
9.1 Når du handler hos DJ Huset.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varerne til os. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
9.2 Fortrydelsesretten gælder ikke specialfremstillede varer, herunder produkter der er costumized, samt varer hvor licensen er taget i brug.
10. RETURNERING
10.1 Hvis du fortryder købet skal varerne returneres til:
DJ Huset
Virkeholm 3B
2730 Herlev
10.2 Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind, og at du fremsender dokumentation for købet ved at fremsende ordrebekræftelsen. Du har selv ansvaret for varerne indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvittering samt evt track and tracenummer. Du skal selv betale for udgifterne forbundet med returneringen, når du fortryder købet.
10.3 Vi forventer, at du sender varerne retur hurtigst muligt efter du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Vi modtager ikke pakker sendt pr, efterkrav eller sendt uden omdeling.
10.4 Du skal være opmærksom på, at hvis du fortryder købet og returnerer varen, hæfter du for den eventuelle værdiforringelse af varens værdi, som skyldes en anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis.
10.5 Når vi modtager varen retur tjekker vi den, og tilbagebetaler efterfølgende det beløb du har indbetalt til os for varen. Som nævnt i 10.4 kan du dog miste dit købsbeløb helt eller delvis, hvis varens værdi er forringet såfremt:
- Du har taget varen i brug
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- Du har håndteret varen på anden måde, end nødvendigt, for at kunne fastslå varens
art, egenskaber og virke
10.6 Tilbagebetalingen jf. 10.5 sker på samme måde som du betalte købet med. Det vil sige, at hvis du betalte via mobilepay, får du også beløbet retur via mobilepay.
11. PERSONDATA
11.1 I forbindelse med køb på djhuset.dk skal du oplyse følgende:
- Navn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefonnummer
Disse oplysninger bliver gemt sammen med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår, jf. bogføringslovens § 10. Herefter slettes oplysningerne.
11.2 Hvis du har oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil oplysningerne dog ikke blive slettet, med mindre du beder os om det.
11.3 Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Videregivelse i en sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
11.4 Du har som kunde mulighed for at få indsigt i vores registrering af oplysninger om dig, og du kan gøre indsigelser mod en registrering i henhold til reglerne om dette i Lov om behandling af personoplysningers kapitel 9.
12. REKLAMATION
12.1 Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret, og indenfor denne periode kan du enten får varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette fordrer naturligvis at kravet er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
12.2 Reklamationsretten er også afhængig af, at du reklamerer indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.
12.3 Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
12.4 Er reklamationen berettiget, refunderes dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald må du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, samt udgifter/tidsforbrug i forbindelse med undersøgelsen.
12.5 Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har selv ansvaret for varerne indtil vi modtager den. Gem derfor altid postkvittering samt evt track and tracenummer.
13. ANSVAR
13.1 Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger Aftalegrundlaget.
13.2 Virksomheden er ansvarlig for produktansvar med hensyn til leverede produkter og reservedele, i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelig lovgivning. Kunden skal skadesløsholde Virksomheden i det omfang Virksomheden måtte ifalde produktansvar herudover.
13.3 Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget kan Virksomhedens ansvar overfor kunden ikke pr. kalenderår samlet overstige 10 % af det salg af produkter, reservedele og tilknyttede ydelser, som Virksomheden netto har faktureret kunden i det umiddelbart foregående kalenderår. Ansvarsbegrænsningen gælder ikke, hvis Virksomheden har handlet forsætligt eller uagtsomt.
13.4 Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
13.5 Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
14. IMMATERIELLE RETTIGHEDER
14.1 Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder vedrørende produkter, reservedele og tilknyttede ydelser, herunder patenter, varemærker og ophavsrettigheder, tilhører Virksomheden.
14.2 Hvis leverede produkter eller reservedele krænker tredjeparts immaterielle rettigheder, skal Virksomheden for egen regning
- a) Sikre kunden ret til at fortsætte med at bruge de krænkende produkter eller reservedele
- b) Ændre de krænkende produkter eller reservedele så de ikke længere krænker
- c) Erstatte de krænkende produkter eller reservedele med nogle, der ikke krænker eller
- d) Tilbagekøbe de krænkende produkter eller reservedele til den oprindelige nettokøbspris med fradrag af 20 % pr. år siden leveringen. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af produkters, reservedeles eller tilknyttede ydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder.
15. FORTROLIGHED
15.1 Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Virksomhedens erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentlige tilgængelige.
15.2 Kunden må ikke på tilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over Virksomhedens fortrolige oplysninger som beskrevet i pkt. 11.1. Kunden skal omgås og opbevarer oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.
16. GÆLDENDE RET OG VÆRNETING
16.1 Parternes samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret.
16.2 Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel, skal afgøres ved en dansk domstol.